Heute: Tony Walker, England
Dieser Nissan wurde vom Europa-Importeur Blydenstein zunächst als Vorführwagen genutzt, um Kunden zu gewinnen. Später wurde der 240RS nach Irland verkauft.
Damals: Mark Lovell/Peter Davis, Rallye El Corte Inglès 1985
Der Nissan 240RS im Marlboro-Look war von der afrikanischen Rallyes bestens bekannt, es gab aber auch eine Asphaltvariante in derselben Lackierung. Mark Lovell fuhr in diesem Outfit bei dem EM-Lauf auf Gran Canaria auf den vierten Platz im Gesamt im Jahre 1985.
Today: Tony Walker, England
This Nissan was originally used by Nissan’s European Importer, Blydenstein Racing, as a press car to convince clients to buy a Nissan 240RS. It was then sold to Ireland to be used in anger as a proper rally car.
Yesterday: Mark Lovell/Peter Davis, Rallye Corte Inglès 1985
The Marlboro Nissan 240RS was driven by Shekhar Mehta on African Rallies and always in African trim. But there was also a tarmac version in this livery that was used by Mark Lovell and Peter Davis on several events, for example on the Corte Inglès Rally in the Canary Islands in 1985 where they came fourth overall.
Aujourd’hui : Tony Walker, Angleterre
A l’origine, cette Nissan fut utilisée par l’importateur de la Nissan 240RS en Europe, le Blydenstein Racing, comme voiture de presse chargée de convaincre la clientèle de signer un chèque pour acquérir ce modèle. Elle fut ensuite vendue en Irlande comme voiture de rallye.
Hier : Mark Lovell/Peter Davis, Rallye Corte Inglès 1985
La Nissan 240RS Marlboro fut pilotée par Shekhar Mehta dans les rallyes africains, toujours en configuration Afrique. Il a cependant existé une version asphalte de cette voiture, peinte dans la même livrée et confiée à Mark Lovell et Peter Davis sur plusieurs épreuves dont, par exemple, le Rallye Corte Inglès dans les Canaries en 1985 où ils obtinrent la quatrième place au scratch.